Tuesday, March 13, 2007

Δημήτρης Σταρόβας - «Μαγειρεύοντας» (με) το Δημήτρη

Η συνταγή μας ήταν απλή. Ανακατέψαμε τη μουσική με τη μαγειρική, προσθέσαμε μια γυναικεία essence, πασπαλίσαμε με μια μικρή δόση αυτοκριτικής και έτοιμη η συνέντευξη. Κι επειδή τη θέλαμε και light, αφαιρέσαμε τις ερωτήσεις.

Της Μαίρης Αλισάνογλου (mairialis@yahoo.gr)

Ηθελα πάντα να ασχοληθώ με τη μαγειρική, αλλά για διάφορους λόγους δεν το έκανα. Από το «Νηστικό Αρκούδι» και μετά έχω μάθει πολλά.

Τρώω λιγότερο όταν μαγειρεύω εγώ. Μάλλον γιατί το βλέπω αλλιώς το φαγητό. Σκέφτομαι ότι το έφτιαξα με κόπο και δε θέλω να το καταβροχθίσω, του φέρομαι καλύτερα.

Μετακόμισα στην Αθήνα το 2000, αλλά ζω ανάμεσα στις δύο πόλεις τα τελευταία 10 – 15 χρόνια. Είναι μονόδρομος η Αθήνα. Είχα ένα μαγαζί με μουσικά όργανα εδώ το οποίο με διέλυσε ψυχικά και οικονομικά και έπρεπε να περάσω στην άλλη όχθη.

Ο στόχος μου και τώρα ακόμη δεν είναι να κάνω πρωταθλητισμό στην τέχνη. Είναι να ξεμπερδεύω με κάποιες υποχρεώσεις που είχα. Αλλιώς είμαι πολύ ολιγαρκής.

Ολα μαγειρεύονται. Μουσική, πολιτική, σχέσεις, γάμοι, τα πάντα. Η μαγειρική έχει πολλά κοινά με τη μουσική. Το στοιχείο της δημιουργίας, το ότι μπορείς να πειραματιστείς. Οπως μπλέκεις τις συγχορδίες με τους ήχους και τις επιλογές οργάνων, έτσι αναμειγνύεις και τα υλικά στη μαγειρική.

Για να δέσει το γλυκό στη ζωή και τις σχέσεις μας δυστυχώς δεν υπάρχει συνταγή. Αλλιώς θα την εφαρμόζαμε όλοι. Σίγουρα είναι κάτι διαφορετικό για τον καθένα. Εγώ ας πούμε θα ‘θελα να είμαι υγιής και να μην εξαρτώμαι από άλλους.

Δεν έχω μεγάλες βλέψεις, ειδικά σ’ αυτή τη δουλειά. Κι αν κάνω κάτι, το κάνω από ανάγκη. Οχι ότι δε μ’ αρέσει η δουλειά μου, αντιθέτως, αλλά καμιά φορά σκέφτομαι ότι ο άνθρωπος δε γεννήθηκε για να δουλεύει. Κι απόδειξη είναι ότι η δουλειά τον κουράζει.

Προσέχω τη διατροφή μου, παρόλο που δε φαίνεται και μπορεί να ακούγεται αστείο. Επιλέγω δηλαδή πού θα φάω, τι θα φάω. Με την ποσότητα έχω ένα πρόβλημα.

Στη ζωή μπορείς να παρομοιάσεις τα μπαχαρικά με κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Μπορεί να είναι ένα δωράκι στον άνθρωπό σου σε ανύποπτο χρόνο. Γενικά οτιδήποτε απρόοπτο και μη σχεδιασμένο.

Μια γυναίκα μυστήρια ή απρόσιτη, αν ήταν γλυκό, θα ήταν black forest. Μια αδύνατη, που δεν πιάνει χώρο, θα μπορούσε να παρομοιαστεί με μια lemon pie.

Οταν μαγειρεύω δεν μπορώ να ακούω μουσική. Με απορροφά. Κι όταν ταξιδεύω το ίδιο, ψάχνω στο ραδιόφωνο εκπομπές λόγου. Ισως επειδή ασχολούμαι πολλά χρόνια επαγγελματικά και πιθανόν να θέλω υποσυνείδητα να αποστασιοποιηθώ λίγο.

Πέρασα μία περίοδο, όταν ήμουν πιτσιρικάς, που είχα πέσει σε μια φοβερή παγίδα και δεν απολάμβανα τη μουσική. Ακουγα ένα κομμάτι και το ανέλυα τεχνικά. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και σε κάποιον που ξέρει πολύ από μαγειρική. Μπορεί όταν τρώει να σκέφτεται ότι ήθελε περισσότερο ψήσιμο, λιγότερο πιπέρι και τελικά να χάνει την ουσία.

Από πιτσιρίκος θυμάμαι τον εαυτό μου να ασχολούμαι με πολλά πράγματα μαζί. Μου αρέσει αυτή η πολυχρωμία.

Δεν αισθάνθηκα ποτέ ηθοποιός. Εχω λίγο τη στάση του παρατηρητή σε αυτά. Δεν προσπαθώ να αποδείξω κάτι. Αλλά επειδή στην Ελλάδα τα πράγματα γίνονται λίγο πρόχειρα, κάποιος που έχει ένα ταλέντο μπορεί να εκμεταλλευτεί μια κατάσταση.

Το www. apisti. com δεν είναι βιωματικό. Είναι φανταστική ιστορία, αλλά έχει να κάνει με την πραγματικότητα.

Και σήμερα παραμένω και αισθάνομαι πιο πολύ μουσικός. Εχω εδώ και καιρό το υλικό για ένα καινούργιο CD. Σκέφτομαι μάλιστα ο δίσκος να είναι «τουρλού», δηλαδή διαφορετικοί μεταξύ τους καλλιτέχνες να ερμηνεύσουν από ένα τραγούδι μου.

Bio
Είναι ιδρυτικό μέλος τους συγκροτήματος «Αγαμοι Θύται».
Σχεδόν όλα τα μέλη του συγκροτήματος, χωρίς να εξαιρείται ο ίδιος, συμμετείχαν στην τηλεοπτική σειρά «Είμαστε στον αέρα».
Ακολούθησαν οι «10 Μικροί Μήτσοι» και ο ρόλος του Θεσσαλονικιού φραπεδόπληκτου κολλητού, καθώς και οι σειρές «Κρις Κρος», «Κάπου σε ξέρω», «Κάτι τρέχει με το Χάρη».
Το www. apisti. com περιλαμβάνει 4 τραγούδια σε μουσική και στίχους δικούς του, με ανάλαφρη και χιουμοριστική διάθεση.
Εχει πάρει μέρος σε 3 κινηματογραφικές ταινίες, «Στάκαμαν», «Ρ20» και «Η καρδιά του κτήνους».

Info
Επικοινωνήστε μαζί του μέσω του www. starovas. com
Η εκπομπή «Το νηστικό αρκούδι» προβάλλεται στη ΝΕΤ από Δευτέρα ως Παρασκευή, στις 19.00

Προσωπικά ζητήματα

Εχει μια κόρη, την Εβελίνα.

Είναι μανιακός καπνιστής πούρων.

Στα 18 του άρχισε να παίζει επαγγελματικά μουσική σε μπουζουξίδικα της Θεσσαλονίκης.

Δεν κάνει «ρούπι» χωρίς το αυτοκίνητό του.

No comments: